torsdag den 17. marts 2016

Intro til min Caribien Blog

Hej velkommen på min Caribien Blog!
Her er vores ø-område i Caribien!

Hvis du hurtigt vil til mine første dage på min rejse Blog - Tryk her!

Lidt baggrund for min sejllads samt hjemkomst overvejelser!


I november 2012 hørte jeg en radioudsendelse på DR P4 om sejllads i Caribien med Freddy's skib Grand Danois. Freddy tog gaster ombord mod betaling.

Det lød spændende!
Lige noget for mig!

Jeg havde en gammel drøm om at sejle i Caribien.....
I min ungdom havde vi nemlig i familien haft en lille Spidsgatter - Norma 3.

Vi havde sejlet meget rundt i de danske farvande.
(her skal jeg finde nogle billeder fra min ungdom med Norma 3!)

Så der var ligesom lagt et grundlag!
Tiden går og alt nås ikke i livet ..........!



Men nu var chancen der!

Der skulle dog gå 3 år inden det hele passede sammen.
Det blev så ikke Freddy´s skib men hans ven Søren´s skib Sunchaser.
Du kan her på bloggen se billeder fra vores møde på Union Island!

Min fætter Bo som voksede op i Sydafrika havde også oplevet i sin barndom at sejle mod vores skib.
Han flyttede senere til Hawaii og på et tidspunkt valgte han at købe et stort sejlskib - og bliver sejler.
Han sejlede til Panama og boede der på skibet sammen med sin søn.

Det passede mig fint at han nu fik sit eget skib "Antares".
Så kunne jeg jo sejle med Bo en periode!

Men desværre blev han myrdet af pirater i 2010!
Om overfaldet: https://sol.dk/debat/myrdet-af-gangstere

Men efter jeg kom hjem var der også et pirat overfald med dødelig udgang på tysk skib i en bugt vi passerede på St. Vincent.....

Husker du TVIND kongen Amdi Petersen?
I Nyhederne 30/3.......
Jeg sejlede forbi den flotte Tvind skole - "Richmond Vale Academy" ved Chateaubelair på St. Vincent - http://richmondvale.org/
Mere om TVIND
http://www.tvindalert.com/the-drh-colleges

Lidt økonomi om mine 35 dages sejllads som gast

"Sunchaser" har den samme betalingsform som Grand Danois.
4000 kr for de første 20 dage derefter 150 kr for efterfølgende dage.
Prisen har været 6220 kr.
https://suntrip.wordpress.com/besaetningen/

Om min søn Patrick


Han vil noget med søen.......
Fra Søfartsskolen Nyborg - alt har en begyndelse!

















Her et par billeder fra mit liv ved sommerhuset Bjerge Strand.


















Lidt praktisk om hvordan du bedst navigerer rundt på min blog!
Jeg har lavet en "Startsiden Dag 1" på den vandrette menu linie øverst på siden.

I "Film og billede Album" har jeg bl.a. link til mit FB Album.

Jeg har lavet menuen med ugerne til højre på siden.

I menuen til venstre har jeg samlet forskellige links.
Mit "guld"- nogle af de bedste resurser hvis man vil på "Langfart"

på de store oceaner - men selvfølgelig mest om det område af Caribien jeg har sejlet i.
Har du nogle? Del dem venligst!


Øverst til højre har jeg et slide show kørende med alle billederne.
Når du klikker kan du se hele albummet i større format.
Desværre virker slide showet ikke på IPads....

Venstre øverst har du kort over området vi har sejlet i.
Når du klikker kan du se det i større format!

Jeg har brugt FB en del. Specielt er jeg glad for billede Album funktionen.

Den gør det også muligt at linke til albummet i min blog  uden at man skal være bruger af FB.
I FB albummet har jeg som regel hver dag uploadet nogle relevante billeder afhængigt af WIFI forbindelsen!
Billederne har jeg så for det meste kommenteret.


Kun som FB bruger har man kunnet kommentere mine billeder.....undervejs.

Men det har været dejligt at få kommentarer på FB hver gang jeg lagde nye billeder op!

Men alle kan kommentere min blog....

Jeg har mange ting jeg gerne vil dele med andre på baggrund af mit 35 dage Caribien eventyr på skibet Sunchaser!

Min skipper siger om mig!
Søren Strandbygaard Jakobsen Selv tak Jens, du var en nem og omgængelig gast.

Min liste af tanker overvejelser efter sejladsen - mærkeligt flere kommer frem nu efter 1 måned.....
- en blandet samling:
  • Skippers kone Birgit lærte mig at lave wok mad - mærkeligt aldrig lavet det før! Altid adskilt kartofler og grønsager samt kød!
  • Det står alvorligt til med plastic forureningen også i Caribien - se mere på "Clean up Bequia" (min sidste weekend) - her samler jeg div ref med links.
  • Skibet S/Y Christianhavn  i Stillehavet - http://www.plasticchange.org/dk/
  • Wow Danmark her bor jeg! Vær ydmyg!
  • Det vigtigste budskab er: Dont Dream IT just do it!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar