tirsdag den 23. februar 2016

Dag 22/35 - 27/35 - torsdag 18/2 - tirsdag den 23. Februar - Mod Tobago Cays og Granada!

Vi er stadig på Union Island.

Som nævnt igår var vi på gåtur fra vores ankerby Clifton - hovedbyen på Union Island.
Først langs Sydkysten til Ashton hvor vi drejede til højre over mod Richmond Bay.


Det var et dejligt badested. Vi fik frokost på Sparrow.


Her er det lokale EL værk!



Efter frokost tog Birgit og Søren den lokale minibus som kører gratis til og fra restauranten og Clifton Habour. Men faktisk var det blot ca 15 min vandring tilbage til byen - vi havde aftalt at mødes på "big Citi Grill". Der er små afstande!





Dag 23/35 - fredag den 19/2 afsted mod Tobago Cays





Vi havde en kort sejllads kun for motor 1 1/2 time ca.
Grand Danois var sejlet afsted torsdag morgen.




Området består af 2 - 3 småøer omkranset af et hesteskoformet rev.

På min snorkeltur så jeg 2 skildpadder - men jeg havde desværre ikke mit GoPro kamera med....



Senere forsøgte jeg at komme ud på revet med gummibåden med der var for voldsom brænding.
Så noget skuffet!



Om aftenen fredag havde vi Hummer party på stranden sammen med besætningen fra Grand Danois.
De lokale tilberedte alt på stranden......

Vi blev hentet i båd fra vores skib.
Middagen kostede 100 EC Dollars.















Dag 24/35 - lørdag 20/2 mod Ashton Bay, Union Island.

Kun 1 times sejllads - dejlig stille nat på båden uden dønninger.



Dag 25/35 søndag 21/2 Chatham Bay, Union Island.

Kun en halv times sejllads til den næste bugt.
Kun motor igen - vindretninger passede ikke så godt.
Flot bugt.

Vi var lidt tom for forsyninger så vi tog mod et tilbud om spisning på restaurant hos de lokale.
Tilbuddet kommer via båd som sejler rundt mellem de forankrede lystbåde.
Meget dejlig aften - betaling 100 EC Dollars.

Jeg købte også fisk fra båden!




20 EC og så blev den ordnet og skåret op lige klar til panden!

Om eftermiddagen havde jeg nogle dejlige snorkel ture ind til kysten - håber der kom lidt film udaf det.

Der kom iøvrigt en meget flot krydstogtsskib til bugten.






Helt i klassisk stil med sejlføring.....

Planen idag mandag 22/2 - dag 26/35 er øen Petite Martinique, Granada.


9 dage tilbage!

Øen ligger tæt ved Union Island ca 1 1/2 time for motor.
Her siger skipper at vi kan få "tanket" billigt op med nye forsyninger.



Men skal jeg have morgensvøm og derefter lidt morgenmad.
Kom i seng ved 10 tiden og vågnede ved 6-7 tiden morgen.

Vi har haft en kraftig regnbyge i nat - men alt er fint nu.
Dog kraftig vind - men vi ligger i læ i bugten.
Kort ophold på øen - kun indkøb og videre....
Det var hårdt for skibet at ligge ved molen - vinden lige på...

Der var faktisk ikke så meget at spare ved indkøb af forsyninger - mad, brændstof og vand.

Mandag - tirsdag - 22/2 - 23/2 - dag 26 - 27/35

Kun ca. 1 1/2 times sejllads med motor - vinden har drillet meget de fleste dage.

Vinden kommer mest fra øst med store dønninger fra Atlanderhavet.

Dejlig ø med flot strand.



Da vi ankom lå der et kæmpe krydstogt skib Adonia fra P&O for anker ved bugten - sejlede med dem fra Sydafrika for mange år siden....skibet hed Canberra.
Her link skibet nedenfor - Adonia
Se også skibet på nye destinationer!


Besøgte skole og snorkelede på lille koralrev.

I den lille shop købte vi friske varer - hakket oksekød og kylling til karry gryde.




I går fik vi stegte fiske bøffer af den fisk jeg havde købt for et par dage siden.

Vi har udmærket køleskab men der er ikke fryser....

Vi fik lækker frokost - jeg fik hummer sandwich.



Vi skal videre i morgen torsdag øen Canouan.
Også kort sejllads .....

Vil lave et oversigtskort med øer og dage på min 35 dages sejltur i Caribien - når jeg kommer hjem!
Det kan være svært at følge med på bloggen - dagene glider ind i hinanden!

1st day at Mayreau -

Just been to local School ......Around 15 primary students - very imprest - they had there own labtop named Canaima - gift from Venezuela!






- Small Island - only around 200 - 300 people living here - 9 days left!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar